Dwa kolory... czarny i biały, totalne przeciwieństwa będące krańcem palety barw. Dlaczego taki blog? Bo podobno ja taka jestem. Jak twierdzi mój mąż postrzegam wszystko albo na czarno albo na biało. Nie ma dla mnie żadnych pośrednich odcieni - mówi to w kontekście szarości ;) To tak jak z sinusoidą przy czym są tylko jej krańce. Góra albo dół. Cóż... ja tak nie uważam. Świat ma dla mnie pełną paletę barw. Jednak Wy czytelnicy sami to ocenicie czy widzę tylko czarny i biały czy może przemknie gdzieć w moich uczuciach, myślach, zachowaniu i wszystkim tym co przeleję słowami na bloga jakiś odcień niebieskiego, różowego czy też innego koloru.











niedziela, 8 maja 2011

Mądre słowa - aforyzmy perełki - moje

Swojemu mężowi umiem powiedzieć jedno: Kochać może każdy, nie każdy może jednak może być kochany!!!! - to moje i tylko moje powiedzenie. Każdy kto je zacytuje musi podać mnie jako jego autora (Katarzyna Lubańska)
Dlaczego taki aforyzm???? Jest wiele powodów. Główny - moje uczucia i przeżycia. 
Oto kilka z nich (pozwolę sobie zacytować): 
"Topisz swe kłopoty w alkoholu?
Nie rób tego,
one umieją świetnie pływać".
Yves Mirande - dzisiaj pozwoliłam sobie utopić swoje smutki (nie wiem jak fachowo nazwać swój stan - smutkiem on nie jest - bardziej rozgoryczeniem) w 4 piwach. Jednak takie topienie mi zdarza się rzadko - częściej cytat tyczy się M...

Oto następny: 
"Kocham cię, ponieważ cię potrzebuję".
Dojrzała miłość mówi:
"Potrzebuję cię, ponieważ cię kocham". 
Erich Fromm - To M... powinien gruntownie przemyśleć a nie rzucać słowa na wiatr... 
Jeszcze jeden cytat dla M:
Ten, kto mówi kłamstwo, nie uświadamia sobie,
jak wielkiego zadania się podejmuje,
bo będzie musiał wymyślić
jeszcze dwadzieścia innych kłamstw,
żeby podtrzymać to jedno.
Alexander Pope,
I następny (specjalny dla ... M):
Człowiek zdolny jest do sumiennego spełniania
obowiązków dopiero, wtedy, gdy narzuci sobie
więzy pewnych rygorów, dyscypliny,
powściągliwości i wyrzeczeń. W zamian
za przyjęcie tych więzów wyzwala się z więzów
samolubstwa, chciwości, lenistwa,
pijaństwa, wygodnictwa -
i staje się naprawdę wolny
w swoim działaniu.
ks. Tadeusz Olszański,
Podsumowując: (cytatem oczywiście)
Nie staraj się mieć ostatniego słowa,
staraj się uczynić ostatni krok.
Gilbert Cesborn - to coś czemu staram się sprostać ja :)
M... życzę tylko:
Życzę ci odwagi słońca, które mimo nędzy
i ogromu zła tego świata, dzień po dniu wschodzi
i obdarza nas blaskiem i ciepłem swych promieni.
Phil Brosmans
oraz tego:
To, co możesz uczynić nie jest tylko maleńką
kroplą w ogromie oceanu, ale jest właśnie tym,
co nadaje znaczenie twojemu życiu.
Albert Schweitzer
Ja po prostu chcę powiedzieć:
Spraw, aby każdy dzień miał szansę stać się
najpiękniejszym dniem twojego życia.
Mark Twain,
Umieć żyć to: żyć lekko bez lekkomyślności,
być wesołym bez swawoli, mieć odwagę bez brawury,
zaufanie i radosną rezygnację.
Theodor Fontane

Te 11 lat które minęły wczoraj dla mnie było wszystkim dla M... nie wiem
Pomimo, ze każda chwila radości
trwa niezmiernie krótko, a później znika,
zawsze jednak pozostawia za sobą
trwałą nadzieję
i jeszcze trwalsze wspomnienie.
Jean Paul - dla mnie te wspomnienia dawały siłę. 
Nawiązując do chwil obecnych:
Lepiej wspólnie mówić,
niż przeciwko sobie milczeć.
Ignatio Silon





3 komentarze:

  1. można by powiedzieć Amelianko..świete słowa:):) pod kazdym aforyzmem sie podpisuje:)serdecznie Cie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj.
    Ostatnio wpadł mi w ręce cytat,który,tak mi się wydaje,pasuje do Twojego nastroju.
    "Kochać kogoś - znaczy widzieć w nim cuda dla innych niedostrzegalne"- R. L.Stevenson.
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj .
    Ostatnio wpadł mi w ręce cytat, który,tak mi się wydaje, pasuje do Twojego nastroju.
    "Kochać kogoś - znaczy widzieć w nim cuda dla innych niedostrzegalne" - R.L.Stevenson.
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń