Dwa kolory... czarny i biały, totalne przeciwieństwa będące krańcem palety barw. Dlaczego taki blog? Bo podobno ja taka jestem. Jak twierdzi mój mąż postrzegam wszystko albo na czarno albo na biało. Nie ma dla mnie żadnych pośrednich odcieni - mówi to w kontekście szarości ;) To tak jak z sinusoidą przy czym są tylko jej krańce. Góra albo dół. Cóż... ja tak nie uważam. Świat ma dla mnie pełną paletę barw. Jednak Wy czytelnicy sami to ocenicie czy widzę tylko czarny i biały czy może przemknie gdzieć w moich uczuciach, myślach, zachowaniu i wszystkim tym co przeleję słowami na bloga jakiś odcień niebieskiego, różowego czy też innego koloru.











niedziela, 23 stycznia 2011

Amatorka kolorowych trunków

Z utęsknieniem czekałam na sobotę. Mój kochany kolega Daruś obiecał mi przywieźć trochę dobrych trunków. Obiecywał od tygodnia. Jednak jak to zwykle po długiej trasie wykręcił gdzieś i alkohol dostanę dopiero jutro (a tak liczyłam na szklaneczkę whisky z lodem)
W sumie miałam smaka na absynta ale skąd go wziąć jak najbliżej jest w Cieszynie Czeskim. Buuuuuu
I tu wracają wspomnienia z wakacji. Się działo nad Białym


Fotki są mało udane ale ważne że moje (po kliku głęęęęęęęęęębszych)

Dla mało wtajemniczonych:
Absynt - nazywany popularnie "zieloną czarodziejką" zyskał olbrzymie powodzenie w drugiej połowie XIX stulecia, kiedy to był masowo spożywany jako ulubiony aperitif, szczególnie we Francji, Włoszech i Szwajcarii.
Czeski Absynt - 70%

Oryginalny był sposób konsumpcji apsyntu: był on podawany w kieliszkach z dodatkiem kostki cukru, szklanki wody i dziukowanej łyżeczki. Kostkę cukru umieszczano na łyżeczce i polewano wodą, które przechodząc przez cukier ściekała w postaci rzadkiego syropu do kieliszka z absyntem, tworząc opalizujący, mleczny płyn.


Wskutek stwierdzenia, że zawarty w olejku eterycznym piołun (thujon lub tanaceton) przy nadmiernym spożyciu wpływa szkodliwie na system nerwowy. Łączono go z licznymi zbrodniami, szczególnie morderstwami, popełnianymi pod wpływem trunku. Wobec tych faktów produkcja trunku na początku ubiegłego stulecia została zakazana w krajach europejskich za wyjątkiem Hiszpanii, gdzie absynt jest produkowany w Tarragonie przez firmę Pernod oraz w małych destylarniach w Czechach. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz